NAUJIENOS

Atgal

Jūratė Visockaitė apie "Auksinius scenos kryžius" Šiauliuose

2019 04 16

Televizinės publikos ypač laukiama ir kasmet keikiama Teatro dienos ceremonija šiemet vyko teatrinėje provincijoje – Šiauliuose. Ir Šiaulių dramos teatras, kuriam neseniai ėmėsi vadovauti režisierius ir aktorius Paulius Ignatavičius, nušluostė nosį visiems likusiems Lietuvos teatralams. P. Ignatavičius užsakė „Auksinių kryžių“ scenarijų parašyti poetui ir dramaturgui Mindaugui Nastaravičiui ir su savo trupės dalyviais (išskyrus kultūros ministrą, kryžius teikė ne žinomi žmonės iš sostinės, o vietiniai aktoriai) sukūrė gan vientisą ir skoningą šventės modelį. Pasirodo, reikia tiesiog patiems batsiuviams imtis atsakingai siūdintis batus, o ne kviestis nusipiarinusius etatinius šou scenaristus ir režisierius.
 
Muzikinis įrėminimas su pakviestais ansambliais ir tas buvo modernus, jaunatviškas, netgi su moterų roko grupe!
 
Keista, ir ekspertų komisija, išrinkusi geriausius, dirbo įtartinai stilingai ir šviežiai – bent mano akimis žiūrint. Originalumo apdovanojimams suteikė ir Alytaus teatro socialinis tyrimas SEEN (rež. Andra Kavaliauskaitė), ir komiksų opera „Alfa“ (rež. Gintarė Minelgaitė), ir Arturo Bumšteino garsinės inovacijos. Gerai paieškojus buvo atrastos net dvi jaunos ir talentingos aktorės – Jovita Jankelaitytė ir Karolina Kontenytė. Garbingai apeitas a. a. Eimuntas Nekrošius, kuris iš Anapus galėjo pasiklausyti Remigijaus Vilkaičio jam skaitomos „Jobo knygos“ ištraukos, o grand prix vis dėlto atiduotas klaipėdiečių teatro prisikėlimo spektakliui „Mama Drąsa“ (rež. Elmaras Senkovas) su drąsuoliu Kuraž Dariumi Meškausku. Labiausiai „nuauksintas“, bet turbūt mažiausiai pub­likos matytas „Duris“ (rež. Jo Strømgrenas, scen. Goda Palekaitė, šviesa Vilius Vilutis, akt. Rytis Saladžius), beje, dar galima pasižiūrėti neremontuojamoje LNDT salėje. Kaip ir pačių šiauliečių kukliai išskirtą, bet tematiškai išskirtinę „Bagadelnią“ (aut. Aleksandras Špilevoj).
 
Sprendžiant iš internautų atsiliepimų, toli gražu ne visi mėgavosi ceremonija (sutinku, nuleidžiamo „abažūro“ samprotavimai buvo kiek ištęsti ir buksuojantys), tačiau persilaužusio renginio intonacija teikia vilčių.
 
Jūratė Visockaitė. Fizikai ir lyrikai | literaturairmenas.lt | 2019-04-11