Šiaulių dramos teatre pristatyta paskutinė sezono premjera – režisierės Eglės Vertelytės spektaklis „Šok, Edita, Šok“. Tai garsiojo filmo „Pietinia kronikas“ tęsinys.
Naujasis spektaklis „Šok, Edita, šok“ Šiaulių dramos teatre statomas pagal dramaturgo Rimanto Kmitos pjesę ir yra „Pietinia kronikų“ tęsinys. Teatro scenoje pasakojama Editos – vienos iš romano veikėjų – versija. Tai kino režisierės Eglės Vertelytės debiutas teatre.
„Spektaklio siužetas – labai kitoks nei kino filmas. Tai yra pasakojimas, papasakotas per vienos merginos Editos istoriją ir tai yra spektaklis, kuriame vaidina tik du aktoriai. Matome pagrindinės mūsų personažės Editos pasakojimą, kuriuo ji dalinasi su žiūrovais. Tai yra pakankamai intymus, kamerinis spektaklis, kuriame vyrauja tokios temos kaip kinas, svajonės, obsesijos, pirmoji meilė“, – pasakoja spektaklio režisierė E. Vertelytė.
Filmo „Pietinia kronikas“ scenarijaus autorė Vertelytė ir teatre nevengia kino raiškos elementų. Scena pripildyta to meto Šiaulių atmosferos. Spektaklyje naudojamos ekrano projekcijos, filmuoti epizodai susilieja su gyvu veiksmu scenoje.
„Šok, Edita, šok“ – tragikomiškas pasakojimas apie jauną merginą Editą, kuri Nepriklausomybės pradžioje dirba vaizdo įrašų nuomos punkte. Mergina įsivaizduoja, kad jos gyvenimas tarsi kino filmas. Pagrindinį vaidmenį kuria šiaulietė aktorė Vaidilė Juozaitytė, Editą įkūnijusi ir garsiojo romano ekranizacijoje.
„Kuo toliau tuo mažiau apie kiną galvoju. Galvoju apie ją, kaip apie naują personažą, apie naują vaidmenį. Ir jos fizika, ir psichologija man įdomu, ir amžius, į kurį reikia šiek tiek sugrįžt, man nebe septyniolika, o jai – septyniolika. Kiekviena scena man yra iššūkis“, – sako aktorė V. Juozaitytė.
Spektaklio centre – Editos meilė vaikinui, nenutuokiančiam apie jos jausmus.
„Mano kuriamas personažas yra Raimis, bet realiai mes jo, kaip jis atrodo realybėje, ir nematom. Jis yra Editos vaizduotės vaisius, ji yra jį įsimylėjusi ir fantazuoja apie jį. Kiekvienoj scenoj jį vaidinu skirtingai, taip, kaip ji tuo momentu jį įsivaizduoja“, – pasakoja aktorius Tautvydas Galkauskas.
Kostiumus kuria iš Šiaulių kilusi dailininkė Agnė Biskytė. Ji buvo ir garsiojo filmo „Pietinia kronikas“ stilistė. Sako, drabužiai spektaklyje taip pat atlieka svarbų vaidmenį.
„Naudojam ir autentiškus ir specialiai pagamintus. Tai priklauso nuo scenos, nuo nuotaikos, ką mes perteikiam. Kostiumai turi labai stiprią simbolinę reikšmę. Pavyzdžiui, Editos megztukas yra specialus. Numegztas, kad atkartotų kino ekrano triukšmą“, – sako kostiumų dailininkė A. Biskytė.
Spektaklyje netrūksta šokio ir judesio.
„Judesys vienareikšmiškai yra svarbus kūniškai patirti tą transformaciją ir ji vyksta būtent per lotynų amerikiečių ir afroamerikiečių judesius, kurie reiškia tokį tam tikrą maištą prieš konservatyvią visuomenę. Būtent laisvas klubų, pečių judesys ir duoda tą kūnišką išsilaisvinimą“, – pasakoja spektaklio choreografė Airida Gudaitė.
Tai antrasis Rimanto Kmitos pjesės pastatymas Šiaulių dramos teatre. Prieš 6 metus per karantiną pristatytas Oskaro Koršunovo režisuotas „Remyga“. Iki šiol tai vienas populiariausių Šiauliuose rodomų spektaklių.
Tomas Mizgirdas, LRT PLIUS laida „Kultūros diena“, LRT.lt, 2025.06.11